Nadat u op Buy now (Nu kopen) hebt geklikt voor een Cross Media Marketing-campagne, start u het proces van het bestellen van de campagne. De stappen zijn als volgt:
1. Controleer de samenvatting van de CMM-campagne en klik op Begin (Starten).
2. Maak en CMM-campagne en geef deze een naam:
a. Voer in het venster Create New Campaign (Nieuwe campagne maken) een unieke naam (zonder spaties) in voor de campagne, bijvoorbeeld JanOffers of FebSale.
b. Als deze keuze is opgegeven, selecteert u Corporate (Zakelijk) als dit een bedrijfscampagne is (u bent van plan zakelijke contacten te gebruiken) of Personal (Persoonlijk) als de campagne voor uw eigen contacten is.
c. Klik op Create (Maken).
3. Start de CMM-campagne door de campagnecontacten op te geven (een lijst van degenen aan wie de campagne is gericht). Hiervoor doet u het volgende:
● Importeer contacten.
● Maak of bewerk filters om de contactenenlijst te verfijnen.
Tip: Nadat u een campagne hebt gemaakt en de contacten die u wilt gebruiken, hebt opgeslagen, wordt uw werk automatisch opgeslagen zodra u volgende stappen uitvoert. Als u het bestelproces later moet hervatten, kunt u dit doen via het Campagnedashboard. (Klik op Campagnedashboard in het accountmenu om het dashboard te openen.)
4. Pas de elementen van de campagne aan, bijvoorbeeld de gedrukte materialen, e-mailberichten of gepersonaliseerde website (PURL) waaruit de campagne bestaat.
5. Configureer het schema voor de activiteiten waaruit de CMM-campagne bestaat.
6. Lanceer de campagne.
Opmerking: De stappen Starten tot en met Lanceren moeten in de juiste volgorde worden voltooid.
7. Gebruik het Campagnedashboard om een campagne te hervatten, bij te houden en te beheren en om campagnestatistieken te controleren.