De laatste stap in het bestellen van een CCM-campagne is deze te starten door het starten van de eerste activiteit. Wanneer u een activiteit start, voegt u deze toe aan de winkelwagen en betaalt u ervoor. Naarmate de campagne vordert, krijgt u een melding wanneer de achtereenvolgende activiteiten uw goedkeuring (en betaling) vereisen. Niet alle activiteiten vereisen goedkeuring en sommige activiteiten worden automatisch goedgekeurd als een bepaald aantal reacties is ontvangen.
(Alleen V.S.) Als een campagne is geconfigureerd om een direct-mailproduct te bevatten (bijvoorbeeld een reclamekaart die u verzendt), moet uw contactpersonenlijst worden gegenereerd en verwerkt voordat deze aan de winkelwagen wordt toegevoegd.
De pagina Starten vermeldt de CMM-campagneactiviteiten die u hebt gepland op de pagina Configure en identificeert hun begindatum en status. Op deze pagina staan ook activiteiten die uw goedkeuring vereisen.
Tip: Als u later wilt terugkeren naar de pagina Starten, opent u het campagnedashboard, opent u de campagne en klikt u op Starten.
Tip: Als u de tijdlijn van een bepaalde activiteit wilt controleren op de pagina Starten, klikt u op .
1. Voordat u de eerste activiteit start, klikt u op Initialiseren om te controleren of de juiste contactpersonenlijst is geselecteerd. Nadat u de campagne hebt gestart, kunt u deze niet meer wijzigen. (Als u wilt terugkeren naar de pagina Starten, klikt u op Starten.)
2. Start de eerste activiteit. (U kunt dit vóór de begindatum doen.) Afhankelijk van de weergegeven knop klikt u op Toevoegen aan winkelwagen, Lijst verwerken en toevoegen aan winkelwagen, of op EDDM kopen en toevoegen aan winkelwagen. (Lijstverwerking en EDDM gelden alleen in de V.S. voor direct-mailproducten.)
3. Voer een van de volgende procedures uit, afhankelijk van de activiteit die u gaat starten:
● Als u op Toevoegen aan winkelwagen hebt geklikt, rekent u af zoals gebruikelijk. Tot u hebt afgerekend, is de status van de activiteit op de pagina Starten Wacht op plaatsing van bestelling.
● (Alleen V.S.) Als u op Lijst verwerken en toevoegen aan winkelwagen hebt geklikt, verwerkt u de lijst als hier beschreven in stappen 3 tot en met 5, en voltooit u het proces van afrekenen.
● (Alleen V.S.) Als u hebt geklikt op EDDM kopen en toevoegen aan winkelwagen, maakt u uw selecties op de kaart en genereert u de lijst zoals hier wordt beschreven in stappen 3 tot en met 6. Voltooi vervolgens het proces van afrekenen.
Opmerking: Een CMM-campagneproduct moet altijd apart worden afgerekend. U kunt geen campagneactiviteit afrekenen samen met andere producten of met een andere campagneactiviteit.
4. Naarmate de campagne vordert, krijgt u een melding wanneer het tijd is om de volgende activiteit te starten. Start de activiteit op de pagina Starten door de activiteit toe te voegen aan de winkelwagen en deze te betalen. (Automatisch goedgekeurde activiteiten worden automatisch gestart.)
Tip: Als u wilt terugkeren naar de pagina Starten, opent u het campagnedashboard, opent u de campagne en klikt u op Starten.
5. Zie de onderstaande tips voor aanpassingen die u kunt maken tijdens de voortgang van de campagne.
Nadat u de eerste activiteit hebt gestart, kunt u beginnen met het volgen van de voortgang van de CMM-campagne in het campagnedashboard. Houd rekening met het volgende:
● Als de begindatums van volgende activiteiten moeten worden aangepast, wijzigt u de datums op de pagina Configure. Misschien is de afgedrukte briefkaart waarmee uw campagne is gestart, later verzonden dan oorspronkelijk gepland, of hebt u een activiteit laat gestart. Dit kan van invloed zijn op latere datums.
Tip: Als u wilt terugkeren naar de pagina Configure, opent u het campagnedashboard, opent u de campagne en klikt u op Configure.
● Afhankelijk van het aantal reacties wilt u mogelijk automatische goedkeuring instellen (indien beschikbaar) voor bepaalde volgende activiteiten op de pagina Configure. U wilt bijvoorbeeld dat het aantal reacties hoger is voordat de volgende activiteit plaatsvindt. Automatische goedkeuring zorgt hiervoor.
Opmerking: Wanneer u een activiteit automatisch goedkeurt, wordt de betaalwijze die u voor de startactiviteit in de campagne hebt gebruikt, ook gebruikt voor alle volgende activiteiten die automatisch worden goedgekeurd. De betaalwijze kan een inkooporder, kostenplaats of accountingcode zijn, maar geen creditcard of PayPal. Als er een creditcard of PayPal wordt gebruikt voor de eerste betaling, werkt automatische goedkeuring niet. U moet de activiteit afrekenen en betalen zoals gebruikelijk.
● Wanneer u bestellingen voor CMM-campagneactiviteiten plaatst, worden ze afzonderlijk in uw geschiedenisvermeld. U ziet niets in uw bestelgeschiedenis voor de totale campagne. De campagne zelf wordt vermeld op het campagnedashboard.