U kunt uw bestelgeschiedenis en de status van uw orders controleren. Soms moet u een offerte aanvaarden, die u van de drukkerij hebt gekregen, voordat een bestelling door de drukkerij kan worden verwerkt. Soms moet u een bestelling die u hebt geplaatst een goedkeuringsproces doorlopen.
Tip: Afhankelijk van de drukkerij kunt u taken nabestellen of bestellingen annuleren terwijl u uw bestelgeschiedenis controleert.
Mijn bestelgeschiedenis en status controleren
1. Klik in het accountmenu op Bestelgeschiedenis en status.
Tip: Wanneer u zich op de startpagina bevindt, wordt het accountmenu mogelijk automatisch in een klein venster weergegeven; zo niet, zoek dan naar om het accountmenu te openen.
2. Standaard worden alle orders weergegeven. Om het aantal orders dat wordt weergegeven te beperken, kunt u het volgende doen:
● In het veld Tijdsduur selecteert u Alle Orders om alle orders voor uw account weer te geven of selecteer een periode zoals Een Week of Zes Maanden.
● In het veld Status weergeven selecteert u de status van de orders die u wilt weergeven, bijvoorbeeld Goedkeuring vereist, In Productie of Gedrukt.
3. Als u de volgorde waarin de bestellingen worden weergegeven wilt wijzigen, selecteert u in het veld Sorteren op de opties Verwacht tegen, Besteldatum, Bestelnummer, Status, of Totale kosten.
4. Een van de volgende stappen uitvoeren:
● Als de drukkerij annuleringen toestaat, zal de link Annuleren worden weergegeven, naast bepaalde artikels in uw geschiedenis. Klik op Annuleren als u een bepaalde bestelling niet langer wilt. (Alleen orders met een bepaalde status kunnen worden geannuleerd en er zullen annulatiekosten in rekening worden gebracht.)
● Als de drukkerij nabestellingen toestaat, zal de link Nabestellen worden weergegeven, naast bepaalde artikels in uw geschiedenis. Klik op deze link om een artikel opnieuw te bestellen. (Alleen bestellingen met een bepaalde status kunnen worden bijbesteld.) Nadat u op Nabestellen hebt geklikt, wordt het winkelwagentje geopend, zodat u kunt betalen.
● Om de specificatie van een besteld artikel weer te geven, klikt u op de naam van het artikel.
● Om de details van een bestelling weer te geven, klikt u het bestelnummer. De pagina Orderbevestiging wordt geopend. Op deze pagina vindt u aanvullende informatie over het order, zoals informatie over transport en betaling.
● Als de status van de bestelling Goedkeuring vereist is, dan is de bestelling onderworpen aan een goedkeuringsproces. Voor meer informatie klikt u op het bestelnummer en klik vervolgens op Goedkeuring vereist om het venster Details goedkeuring te openen.
● Als de status van de bestelling Credit Card Capture Failed (Creditcard vastleggen mislukt) is, is uw creditcardbetaling niet verwerkt. De drukkerij zal de creditcardbetaling opnieuw verwerken.
Als de offerte door u moet worden goedgekeurd
Sommige producten vereisen een offerte van de drukkerij voordat u ze kunt bestellen. In dit geval, zal de drukkerij de taak evalueren en u per e-mail een offerte bezorgen. U kunt de offerte goedkeuren of afkeuren. Nadat u een offerte goedkeurt, betaalt u voor de bestelling en wordt het bestelproces voltooid. Dit geeft de drukkerij de opdracht om te beginnen.
Een offerte goedkeuren of weigeren
1. Klik in het accountmenu op Bestelgeschiedenis en status.
Tip: Wanneer u zich op de startpagina bevindt, wordt het accountmenu mogelijk automatisch in een klein venster weergegeven; zo niet, zoek dan naar om het accountmenu te openen.
2. Als de status van het order als volgt is Order vereist goedkeuring van klant, klik dan het bestelnummer. De pagina Orderbevestiging wordt geopend.
3. Controleer de offerte voor de bestelling.
4. Om de offerte te accepteren:
a. (Optioneel) Onder Bestelling Goedkeuren/Weigeren, moet u een reden noteren waarom u de offerte hebt aanvaard of geweigerd.
b. Klik op Aanvaarden.
c. U wordt automatisch naar de betalingspagina gebracht. Selecteer een betaalwijze en klik op Mijn bestelling plaatsen . De drukkerij kan dan beginnen met het verwerken van uw bestelling.
5. Om de offerte te weigeren:
a. (Optioneel) Geef de reden waarom u de offerte hebt geweigerd (zodat de drukkerij een betere klantenservice kan bieden).
b. Klik op Weigeren .
Waarschuwing: Een offerte weigeren is permanent. De drukkerij zal u geen nieuwe offerte voor het order kunnen maken.