Cross media marketing-campagnes (CMM) zijn producten voor het verhogen van de verkoop, de marketing van uw diensten, het aanbieden van tijdelijke kortingen, het aankondigen van reclames, enzovoort. Een CCM-campagne is bedoeld voor een lijst met contactpersonen waarop u zich richt en die bestaat uit een combinatie van media-elementen: gedrukte materialen, e-mailberichten, sms-berichten (tekstberichten), niet-afdrukgerelateerde producten en gepersonaliseerde URL's (PURL's). Campagnes bestaan ook uit activiteiten die u plant, bijvoorbeeld een briefkaart die moet worden gepost of een e-mail die moet worden verzonden.
Tip: Een PURL is een koppeling (URL) naar een website die is gepersonaliseerd voor een bepaalde contactpersoon (ontvanger). Wanneer Mary Smit bijvoorbeeld op de koppeling klikt om de site te bezoeken, komt ze op een pagina die haar met een persoonlijk bericht begroet: 'Beste Mary, Flashsale: 10% korting op alles en gratis verzending!'
Hier volgen enkele voorbeelden van campagnes.
● Een uitnodiging voor een evenement
Er wordt een e-mail naar uw contactpersonenlijst verzonden. De e-mail bevat een koppeling naar een persoonlijke website waar contactpersonen de uitnodiging kunnen accepteren. U kunt het aantal respondenten bijhouden.
● Doorlopende campagne op basis van verjaardagen
Elk jaar wordt naar contactpersonen een kaart gestuurd wanneer hun verjaardag nadert. De kaart biedt contactpersonen een eenmalige korting van 20% gedurende hun verjaardagsmaand.
● Leads genereren
Een kaart met een QRC-code wordt verzonden om contactpersonen aan te moedigen zich te registreren voor een reclame-evenement (zoals aanmelden bij een spotcentrum in januari). De QRC-code brengt een contactpersoon bij een PURL (gepersonaliseerde website) waar ze zich kunnen registreren.
Vervolg-e-mails of sms-berichten kunnen contactpersonen eraan herinneren om zich te registreren of om ze te bedanken voor hun registratie. Een aantal contactpersonen dat zich vroeg registreert, kan bovendien worden beloond met een cadeau zoals een T-shirt of pen.
Raadpleeg ook